COME AND POOLOO ME=,=

Sunday, March 3, 2013

kerana mereka perlu dihargai : Warga Emas :

Assalamualaikum semua ..

03032013 . cantik tarikh tu kan ? dan lagi cantik sebab saya akan bercuti selama seminggu di kampung halaman . kui kui kui . 

last week punya cerita , ada program dengan pelajar Universiti Teknologi Petronas kat Rumah Seri Kenangan ( rumah orang tua tua ) kat kolej saya ni ( dalam HBUK ) , then last minute baru tahu mane mane Majlis Perwakilan Pelatih ( MPP ) yang free leh datang bagi moral support ( urusetia , pemeriah suasana ) haha then saya pun terasa macam nak join la . awal awal pagi dah turun , jalan kaki pegi sane . dekat je pon . alahai . ( manja )

acara berlangsung : aerobik , belon belon , bowling kelapa , dam ular seluas luas alam , bola dalam sudu , sukaneka bersama sama , makan makan ( itu pasti ) , tarik tali sampai tergolek , penyampaian hadiah dan yang ditunggu tunggu sesi bergambar . HAHA . seharian kami disana , seronok ! bukan setakat dapat kawan a.k.a skandal baru ahaks , dapat merapatkan silaturahim antara warga emas dengan warga muda bergetah ni ha . tu tujuan program ni sebenarnya . 

ingat , tanpa yang tua takkan ada yang muda . dan yang muda harus menyayangi yang tua sebagaimana yang tua menyayangi yang muda . tanpa mereka , siapalah kita . Sayangi warga tua . Ikhlas !




dan ini lah dam ular seluas luas alam








ni lah ragam dan kerenah kami sepanjang program tu . macam macam aksi . we became close each others , know how to handle and solve probs , builts the friendship and love each others .

and the last game we are join , TARIK TALI ! seronok dan penat sampai jatuh tergolek haha 


sebelum lawan , kita try lompat lompat dulu . bace jampi serapah dulu ke . haha
dan YDP ( baju kuning pakai spek froggy ) menjeling sambil memberi amanat terakhir haha






sungguh seronok . cukup setakat ini .

Hargai orang tua kita . Bahagiakan mereka sebelum mereka pergi meninggalkan kita kerana tanpa mereka siapalah kita . Kasih sayang tidak boleh dibeli dengan wang dan harta yang bertimbun tetapi diberi dengan perhatian yang menggunung dengan hati yang tulus suci dari insan bergelar ANAK .

KASIH IBU BAWA KE SYURGA , KASIH AYAH BAWA BAHAGIA .

Nadia Ilyana aka CikDonutManis :


CIK DONUT MEMBEBEL

2 comments:

  1. unik stokin die. sy penah gak wat program kt umah org tua... huhu best

    ReplyDelete
  2. stokin la bikin saya sampai malu . ramai yang tegor . haha . best kan ? seronok sampai tak perasan masa berjalan :D

    ReplyDelete

Copyright© All Rights Reserved chentaretro.blogspot.com