COME AND POOLOO ME=,=

Thursday, October 13, 2011

mayat .

selamat petang semua !
oke.
silakan duduk .
jemput lah makan .
biskut merie + tea o panas suam suam .
haha.
* gelak sambil kunyah roti *

oke oke .
entri yang mengerunkan right ?
xdela sangat kan ?
oke oke .
nak cite lah ni !
duduk la diam diam !
ishhh .
aku lepok kang !
haha

oke .
cite bermula ..
jeng jeng jeng ....
di suatu yang petang .
* ayat ape tu ? *
almaklum la shift petang kan ?
* semalam lah *
saya dan NIK NIRMA SHAFIRA
sedang mendengar staff nurse
wad D4 ( male )
pass ovr report la kan ?
got a call from C5 .
" adik , ada LO la . leh dtg tak ? "
aku ngan nik punye la nervous .
dengar LO .
korang tau tak LO ?
* konfem tak *
LO = Last Office ( kematian )
patient ISLAM .
innalillah..
ARWAH pakcik HUSSIEN bin MOHAMAD.
sakit tua barang kali .
xsempat tanye staff nurse yang incharge .
prepare trolly .
pakai glove , mask , dan anak beranaknya .
oh lala !
saya dan nik pon bersihkan patient .
tenang je muka pakcik tu .
terbuka pintu hati nak sedekahkan AlFatihah .
* AlFatihah *

dah nak hampir siap bersihkan ,
panggil la ahli keluarga arwah .
masing masing sume menangis .
sapa xsayang ahli keluarga kan ?
anak cucu adik beradik sume ' berhujan '.
aku ?
hanya mampu melihat .
tersentuh jugak melihat babak tu,
tapi be a professional la kan ?
tiba tiba mai sorang makcik .
agak berusia .
tarik tangan aku .
bisik :
" tadi makcik terlelap, "
" sedar sedar mak mai cakap "
" ayah dah tak da . "
terus dia teriak .
aku pon cakap la .
sabar mak cik ..
dah memang ajal dia .
setiap orang pasti balik ke tempat asal .
makcik tu angguk angguk .
pastu murtuari mai.
* betol ke aku eja ? *
haha.
bawak keranda besi .
jasad pakcik yang tak bernyawa dimasukkan .
hanya melihat dari jauh .
dan berdoa dalam hati .
' Moga pakcik aman di sana '
' Ya Allah, tempatkan pakcik di kalangan orang orang yang soleh dan solehah '
ALFATIHAH .

p/s : bertaubat la anda sebelom terlambat .
sesungguh Allah menerima taubat hambanya kerana Dia Maha Mengampuni ..

* sambung makan roti balik *

ikhlaskan hati anda mensedekahkan AlFatihah untuk arwah pakcik Hussien dan seluruh umat Islam di dunia ini.
Terima kasih !


CIK DONUT MEMBEBEL

No comments:

Post a Comment

Copyright© All Rights Reserved chentaretro.blogspot.com